Facebook gaat voorkeur geven aan snelle sites

Facebook gaat binnenkort de voorkeur geven aan snellere websites in zijn News Feed. Een fait divers denk je? Toch niet, ik vertel je waarom.

We hopen dat je al weet dat het belangrijk is om een snelle website of webshop te hebben. We schreven hier eerder al over in onze blog. We beschouwen het dan ook als onze dagelijkse missie om websites sneller (en beter) te maken.

Waarom is dit belangrijk nieuws?

Het is al een hele tijd bekend dat Google de voorkeur geeft aan snelle webpagina's in zijn zoekresultaten. Dat is ook best logisch, op Google ga je toch echt gericht naar een website zoeken. Dus wil jij ook dat de websites die de beste ervaring bieden bovenaan komen.

De Facebook News Feed is iets helemaal anders. Het is een doorlopende bron van informatie die door Facebook geselecteerd wordt en aan jou gepresenteerd wordt. Jij bepaalt niet wat je te zien krijgt, dat doet Facebook en de adverteerders.

Bijna elk bedrijf adverteert op Facebook, of zou het moeten doen. Daarbij bepaalt het bedrijf zo nauwkeurig mogelijk wie de berichten te zien krijgt: bijvoorbeeld alle vrouwelijke inwoners van Limburg tussen de 30 en de 35 jaar met interesse in schoenen. Alles op Facebook is erop gericht om zo specifiek mogelijke publiciteit bij de juiste personen te krijgen.

Daarom is de informatie die Facebook gepubliceerd op deze pagina zo belangrijk voor de adverteerders!

Kort samengevat betekent het dat adverterende bedrijven met snellere sites voorrang krijgen en dus meer kans hebben om de doelgroep te bereiken.

Of formuleer ik het nog wat extremer? Als je website niet snel reageert, gooi je je geld weg!

Is jouw site snel? Check https://level27.be/speedtest.



 

Vragen of opmerkingen?

Laat het ons zeker weten via onze chatbox!
We helpen je graag verder.

Deel deze blog via