Hoe maak ik een goede landingspagina

Hoe maak ik een goede landingspagina

24 september 2016

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een specifieke pagina in je website waarop bezoekers de eerste keer terecht komen (of ‘landen’).

Een goede landingspagina heeft dan ook vaak 1 focus qua product of doelgroep. De bedoeling is dan ook om de gewenste doelgroep via de landingspagina heel gericht te kunnen overtuigen. Op die manier haalt een landingspagina een hogere conversie en kan deze dus ook meer leads genereren.

Bijna altijd ga je je landingspagina promoten via andere kanalen: mailings, Facebook, Twitter, folders, … Zo komen je bezoekers rechtstreeks op de pagina terecht en ga je ze onmiddellijk vastnemen met je boodschap.

Waarop moet je letten voor een sterke landingspagina?

Een landingspagina wordt heel eenvoudig opgebouwd. Hierbij geven we je dan ook een aantal elementen die je niet mag vergeten bij het opmaken van een landingspagina:

  • Call to action. Vraag je bezoeker om actie te ondernemen. Zorg dat er voldoende interacties mogelijk zijn tijdens het lezen van de landingspagina. Je kan hiervoor afbeeldingen, knoppen of links gebruiken.
  • Beperk de navigatie. Dit zorgt ervoor dat de bezoeker niet op een eenvoudige manier kan ontsnappen van deze pagina. Je neemt dus best ook niet je volledige website menu op in de landingspagina.
  • Geef gratis meerwaarde. Een bezoeker zal pas geneigd zijn om zijn gegevens achter te laten als hij hiervoor een bepaalde meerwaarde in ruil krijgt.
  • Hou het kort. Prop de landingspagina niet vol met allerlei informatie die de bezoeker kan afleiden. Hou het heel concreet en to-the-point.
  • Search Engine Optimization (SEO). Je wil natuurlijk bovenaan in Google verschijnen. Zorg dat je landingspagina de juiste trefwoorden in de titels en tekst bevat.
  • Maak het meetbaar. Test, en test opnieuw. Zorg ervoor dat je bezoekers meetbaar zijn, zodat je ook kleine verbeteringen kan doorvoeren en kan meten of deze meer resultaat halen. Je kan dit eenvoudig meten via Google Analytics.

Hoe maak ik een goede landingspagina?

Bepaal eerst duidelijk wat je met jouw landingspagina wil bereiken, welke inhoudelijke informatie je erop kan plaatsen en welke gratis voordeel of meerwaarde je kan weggeven.

Er zijn 2 manieren om een landingspagina te maken. De eerste manier is dat je zelf aan de slag gaat. Je kan bijvoorbeeld werken met templates of met eenvoudige drag and drop editors om zelf je pagina samen te stellen. Of je gebruikt een plugin in je CMS (b.v. Wordpress) om de pagina’s te maken. Als je al een website hebt met een CMS is dit wellicht de beste keuze.

Ben je geen doe-het-zelver? Prima, want je kan en moet niet alles zelf kunnen! Misschien heb je al een webbouwer die dit voor jou kan uitvoeren. Of ben je niet meer zo tevreden van je webbouwer omdat hij niet geweldig meedenkt? Als webhoster komen wij in contact met een ontelbaar aantal webbouwers. Daarom: contacteer mij nu als je wil verbinden met een goede webbouwer!

Waarom een domein koppelen?

Dan nog iets over het domein. Je kan je landingspagina inbouwen in je website. Een voorbeeld: http://mediasoft.be/app-development.html

Dan verwijs je naar dit (lange) adres in je campagne, bijvoorbeeld op Facebook.

Maar alles kan beter. Met een unieke domeinnaam haalt je landingspagina nog betere resultaten. Bijvoorbeeld: https://appsvoorbedrijven.be/

Waarom is dat precies beter?

  • Het ziet er gewoon beter en origineler uit en kan een echte eye-catcher zijn.
  • Je kan de focus kernwoorden in de domeinnaam gebruiken om nog betere resultaten te halen op vlak van SEO.
  • Op vlak van SEA (vb. Google Adwords) zal je een betere kwaliteitsscore krijgen op je zoekwoorden zodat je minder zal betalen voor een trefwoord dan een concurrent.

In afwachting tot je landingspagina klaar is

Een landingspagina maken kost wel een beetje tijd. Als je vandaag die tijd niet kan vrijmaken, kan je ondertussen je domein dat je gekocht hebt wel al doorverwijzen naar je eigen website of een pagina in je website: URLFW Chinees? Praat even met ons via de chat-knop hieronder. Wij helpen je graag verder.

Tot slot

Nog even samenvatten:

  • Landingspagina’s helpen jou om je acties onder de aandacht te brengen
  • Je reserveert best een unieke en originele domein per pagina.
  • Wij hebben een mooi aanbod voor de hosting van je landingspagina’s en de registratie van je domeinen. Contacteer ons om meer te weten!

Een opmerking of vraag?

Stuur ons een bericht en we koppelen zo snel mogelijk terug.

Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.