Account Manager Dieter op pad!

Dieter Account Manager Level27

Account manager zijn bij Level27 omvat vooral het leggen van contacten met klanten, partners, prospecten, gelijkgezinden, ... Veel variatie dus! Elke dag ziet er dan ook anders uit. Vandaag neem ik jullie eens een dagje mee op pad! 

Ontbijten en netwerken  

Dieter Account Manager Netwerk

Vroeg uit de veren vandaag, want er is een netwerkevent gepland! Ja inderdaad, ’s ochtends netwerken hoort er ook bij. Maar ik klaag niet: je dag beginnen met een koffie in de ene hand, een croissant in de andere, terwijl je een babbeltje slaat met gelijkgezinden zet meteen de (goede) toon van de dag. Eerst luisteren wat de anderen te zeggen hebben, vind ik als Account manager zeer belangrijk, en dat streef ik ook na. Je hebt tenslotte zelf ook altijd graag dat mensen naar jouw verhaal luisteren wanneer jij jezelf voorstelt. Via Voka en Open Coffee heb ik zo al heel wat bedrijfscontacten gemaakt en dankzij mijn goed geheugen (stoef stoef) vergeet ik die niet gauw. Speeddaten, waarbij je 4 min krijgt om met een willekeurig persoon kennis te maken staat deze ochtend op het programma. Ideaal om je sales pitch te oefenen en verder op punt te stellen.

Op prospectie

Na een uurtje of 2 vertrek ik naar mijn eerste afspraak van de dag, met enkele visitekaartjes of nieuwe LinkedIn connecties op zak. Hoewel ik mijn visites zoveel mogelijk geografisch probeer te bundelen, zijn er veel dagen waarin ik heel wat tijd in de auto spendeer. Het Level27-kantoor ligt op exact 200,5 km van mijn huisadres, waardoor ik mijn tijd zo efficiënt mogelijk dien te besteden. En nee, ik ga niet elke dag op en af de Antwerpse of Brusselse ring trotseren, dat is pure zelfmoord! Via een uiterst handige communicatietool (Slack) is het alsof ik bij de jongens (en vrouw, nietwaar Jilly?) op kantoor ben. 

Dieter onderweg

Eenmaal aangekomen bij mijn prospect kan het gesprek starten. Mijn gesprekspartner is zaakvoerder van een bedrijf dat gespecialiseerd is in het bouwen van websites, het uitdenken van marketingcampagnes en het maken van logo's. Hij is welbespraakt en na mijn vraag om even te vertellen over zijn zaak glunderen zijn ogen. Vol trots vertelt hij de geschiedenis van zijn bedrijf, de problemen waar hij wel eens mee te kampen krijgt, de grootste klant die hij bewierookt enzovoort. Prachtig om te zien hoe mensen met zo'n passie over hun beroep vertellen. Zo zou het altijd en overal moeten zijn! 

Wat ik uit zijn verhaal opmaak is dat hij erg veel belang hecht aan goede dienstverlening - net zoals wij. Er is zeker een klik! Om af te sluiten stellen we enkele concrete to do's op en leggen we een nieuwe datum vast. Op naar de tweede afspraak!
 

Een klantenbezoek tussendoor

Dieter op de baan

De volgende afspraak is er één met een klant. Ik ga eens langs om te horen hoe alles loopt: Hoe bevalt de samenwerking nog? Zijn er problemen? Wordt er goed (en snel) gereageerd bij vragen? Is er voldoende support en bieden onze mensen je genoeg kennis van het vak aan? Maar vooral, zijn jullie op je gemak wanneer wij jullie infrastructuur beheren? Allemaal belangrijk om weten, want ik heb hen dit anderhalf jaar geleden allemaal beloofd. Altijd leuk om te horen dat mijn collega’s dit kunnen waarmaken! Nu keer ik terug huiswaarts. 
 

De dag met administratie afsluiten 

Account manager Level27

Eens thuisgekomen nog even de nodige administratieve verplichtingen invullen, want ja, dat moet ook gebeuren. Niet mijn favoriete taak (zoals bij zoveel collega’s) maar wel broodnodig. Leuke dag gehad, morgen weer een nieuwe!
 

Vragen of opmerkingen?

Laat het ons zeker weten via onze chatbox!
We helpen je graag verder.

Deel deze blog via